Selasa, 18 November 2014

BlogDesk – Cara Mudah Untuk Mengemaskini Blog

Setiap blog enjin yang kita gunakan seperti WordPress, MovableType, Drupal, Serendipity, dan sebagainya ada menyediakan editor tersendiri bagi membolehkan kita menaip dan meng-upload gambar-gambar ataupun file ke blog kita. Tetapi, semuanya ini perlu dilakukan ketika kita sedang online.
Bagaimana pula sekiranya pada ketika itu kita ketiadaan Internet? Bagaimanakah caranya untuk kita menulis idea-idea menarik untuk kita upload ke blog tanpa Internet? :x


Untuk menyelesaikan masalah ini, saya menggunakan sebuah perisian dipanggil sebagai BlogDesk. :up: Saya sudah menggunakan BlogDesk lebih daripada tiga tahun. Walaupun saya sudah mencuba pelbagai desktop blogging client seperti BlogJet, Windows Live Writer, BlogTK dan beberapa perisian yang lain, saya berpendapat BlogDesk adalah yang terbaik dan memenuhi keperluan saya sebagai seorang blogger. :halo:


BlogDesk menyokong lebih daripada enam blog enjin yang ada di Internet. Disamping mempunyai paparan muka yang ringkas dan mesra pengguna, BlogDesk memudahkan saya dalam mengemaskini ke semua blog jagaan saya.Tetapi, maaf kepada pengguna Blogspot kerana setakat ini, BlogDesk tidak menyokong blog enjin tersebut. Jadi, berpinah la ke WordPress ya. :P


Segala fungsi asas yang diperlukan oleh seorang blogger seperti Blod, Italic, Underline, Ordered list, Unordered list, Link dan juga Insert Image, ada disediakan oleh BlogDesk. Selain daripada itu, kita juga boleh mengubah tarikh posting post, menambah tag, trackback dan macam-macam lagi.

Disebabkan BlogDesk merupakan sebuah perisian yang di-install dalam komputer kita, jadi kita tidak perlu berada dalam keadaan online untuk menulis artikel. Segalanya hanya dengan membuka BlogDesk dan terus menaip artikel ke dalam editor yang disediakan.

Kalau anda baca je pun tidak guna. Apa kata, anda download dan rasakan sendiri kelebihan yang ada pada BlogDesk. Saya percaya, anda pasti akan terpikat dan rasa lebih selesa dalam mengemaskinikan blog anda. :XO:

Sumber : Dari sini

0 comments:

Posting Komentar

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers